NAF Motorsport Hjemmeside NAF Motorsport Hjemmeside

Velkommen Gjest Last opp bilder Register Logge inn Søk i Forumet Vis liste av Forum Medlemmer
 Hovedside
  Generell motorprat (Forum Låst Forum Låst)

Emne Emne: Alternativspor Post Svar Post Nytt Emne
Melding postet av Kenneth den 16 Februar 2010 kl 00:39 - IP Logged
Se Kenneth's Profil Profil   Søk på flere poster av Kenneth Søk   Besøk Kenneth's Hjemmeside www   Siter Kenneth Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
Kenneth
Logo
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
22 Mars 2005
81 Poster
Tenker litt på det med alternativspor. Har aldri prøvd dette selv, enda, men det er jo ut som underholdningsfaktoren stiger en del hakk når man har et bra alternativspor som innbyr til spennende dueller. Noe som igjen øker publikums opplevelse, og kan føre til økt interesse, mer inntekter osv.

Er det noen tanker rundt dette i Ålesund? Vet det er begrenset med utbyggingsmuligehter der, men det hadde da kanskje vært mulig å få til noe?

På Bjorli er det nesten en skam at det ikke er, med tanke på plassen de har, og med tanke på at det er et 50% ferdig spor som bare ligger der og venter på ny asfalt. Hadde de flyttet starten 25m lengre bak, så kunne de føyd "alternativsvingen" og "målsvingen" sammen rett før målpassering. Det hadde garantert økt spenningen med mange hakk der oppe.

-------------
www.team-finsås.no

Melding postet av Dag Halkjelsvik den 16 Februar 2010 kl 08:42 - IP Logged
Se Dag Halkjelsvik's Profil Profil   Søk på flere poster av Dag Halkjelsvik Søk   Besøk Dag Halkjelsvik's Hjemmeside www   Siter Dag Halkjelsvik Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
Dag Halkjelsvik
Logo
Platinum Medlem
Platinum Medlem
Norway
21 Februar 2005
1321 Poster
Vi har muligheten over haugen der, i RCN pleide vi å kjøre rett fram i fire runder, og en over haugen.
Etter et par sesonger fant NBF - kontrollen ut at bilene ikke kom rett nok ut fra sporet, altså ikke parralelt nok.
Bane- gutta fikk i høst i oppdrag å ta de grepene som måtte til for å få dette på plass igjen.

-------------
Heaven is a checkered flag!

Min Epost

Melding postet av Rune R den 16 Februar 2010 kl 08:55 - IP Logged
Se Rune R's Profil Profil   Søk på flere poster av Rune R Søk   Besøk Rune R's Hjemmeside www   Siter Rune R Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
Rune R
Logo
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
19 Februar 2005
366 Poster

Ikkje så enig med deg om Bjorli Kenneth.  Viktigaste grunn for alternativspor er etter mi meining at du skal kunne kjøre deg opp om du ikkje klarte å ta starten, og ja det er bra også for publikum.  Eit godt døme var landsfinalen 2009.

MEN enda bedre er det å bygge bane der du har mange naturlege forbikjøringspunkt, då treng du eigentleg ikkje alternativspor.  På Bjorli er det jo dongevis av dem.

I Ålesund er eg enig med deg, der trengs alternativ.

-------------
Det stemmer, bil-cross ER undervurdert!

Melding postet av Kenneth den 16 Februar 2010 kl 16:28 - IP Logged
Se Kenneth's Profil Profil   Søk på flere poster av Kenneth Søk   Besøk Kenneth's Hjemmeside www   Siter Kenneth Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
Kenneth
Logo
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
22 Mars 2005
81 Poster
Ok, tror du dette er noe som kommer på plass i år Daggen..?

Rune, er ikke helt enig med deg der. Det er ikke lett å kjøre forbi på Bjorli, da skal du ha en bedre motor, evt. førerfeil på bilen forann. Det er iallefall den meningen jeg sitter igjen med etter 2 løp der oppe. Dessuten synes jeg at på sikt, burde både NMK Nordgudbrandsdal og NMK Molde prioritere rallycross mer på den flotte banen, og da er det nesten et "must" med alternativspor. Jeg har full forståelse for at ting er ikke helt ferdige der oppe, og håper dette er noe de har tenkt på for fremtiden. Det må ikke nødvendigvis brukes i BC, om førerene ikke vil det, men det ville vært en klar forbedring i mine øyne. =)

-------------
www.team-finsås.no

Melding postet av J K Motorsport den 16 Februar 2010 kl 18:37 - IP Logged
Se J K Motorsport's Profil Profil   Søk på flere poster av J K Motorsport Søk   Siter J K Motorsport Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
J K Motorsport
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
26 Desember 2009
11 Poster

Når det gjelder Ålesund Kom med en skisse så fikser vi alternativ spor Før første løp, ingen problem bare en utfordring. Det er ett møst i ålesund....

Posken...

Melding postet av Austbø den 17 August 2010 kl 16:49 - IP Logged
Se Austbø's Profil Profil   Søk på flere poster av Austbø Søk   Siter Austbø Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
Austbø
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
10 Oktober 2009
18 Poster
først bør vi få til noe kjøring

Melding postet av Dag Halkjelsvik den 23 August 2010 kl 15:40 - IP Logged
Se Dag Halkjelsvik's Profil Profil   Søk på flere poster av Dag Halkjelsvik Søk   Besøk Dag Halkjelsvik's Hjemmeside www   Siter Dag Halkjelsvik Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
Dag Halkjelsvik
Logo
Platinum Medlem
Platinum Medlem
Norway
21 Februar 2005
1321 Poster

Ja, jeg har fri på lørdag! Kan jo komme rundt å hente bilane dåkkes å kjøre dem ned på bana for dåkke.

Bare å melde seg på listen her!

Skjønna ikkje at dere som har biler ikke ligger der nede å banker å kjører både torsdager og lørdger. Det er jo dritgøy!

-------------
Heaven is a checkered flag!

Min Epost

Melding postet av posken den 24 August 2010 kl 07:11 - IP Logged
Se posken's Profil Profil   Søk på flere poster av posken Søk   Siter posken Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
posken
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
30 Oktober 2008
81 Poster
Skal hjelpe de e Daggen det går fortere med to biler.

-------------
Per Oskar Hjelseth

Melding postet av thomasr den 24 August 2010 kl 21:14 - IP Logged
Se thomasr's Profil Profil   Søk på flere poster av thomasr Søk   Siter thomasr Siter   Send Privat beskjed Send Beskjed  
thomasr
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
17 Juli 2006
43 Poster

Noen som er interesert i å kjøre neste helg da ?

rekk ikkje å kjøre no i helga, men hadde vert greit å fått prøvd bilen før løp.

å ikkje minst hatt nokken å kjørt att med

-------------
Member of Sula Rasarlag

Melding postet av Kenneth den 25 August 2010 kl 18:01 - IP Logged
Kenneth
Logo
Standard Medlem
Standard Medlem
Norway
22 Mars 2005
81 Poster
Muligheter til å få testet RCN-Volvoen neste helg, om jeg er raceready, evt, helgen etter?

-------------
www.team-finsås.no

Forum Liste Side av 2 Post Svar Post Nytt Emne
Printer vennlig versjon Printer vennlig versjon